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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10457/1257

Title: スピーチ作文指導の試み
Other Titles: An Experiment in the Teaching of Speech Composition
Authors: 八田, 浩野
高橋, 知子
Keywords: スピーチ作文
主張
経験
マップ
マッピング
関連付け
Issue Date: 1-Feb-2012
Citation: 文化外国語専門学校紀要 25(2012-02) pp.35-65
Abstract:  本稿は中級前期学習中の学習者に対して行ったスピーチ作文の指導についての報告である。スピーチで重要な「主張」とその根拠となる「経験」を述べられることを目標にし、マップや構成メモを使った作文指導を行った。その後、学生の書いたマップ、構成メモ、下書きなどの分析から、それぞれの方法、また今回の指導全体を振り返った。
 This is a practical report regarding the instruction of speech writing for lower - intermediate Japanese learners. The skills targeted include writing a clear "argument" and outlining an example "experience" to support the argument. We decided to use teaching materials such as maps and structure notes. Afterward, we conducted a self-assessment of the efficiency of our teaching methods by analyzing the maps, structure notes, and drafts which has been completed by the participants.
URI: http://hdl.handle.net/10457/1257
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